Man wil aanbiedingen

Door: Textilia nr. 29

Mannen zijn gek op aanbiedingen in modewinkels, zo blijkt uit onderzoek van Gfk in opdracht van Textilia. Zo`n 58% van de 1.430 ondervraagde mannen gaf aan dat `sale` voor hen een belangrijke reden is om een modezaak binnen te stappen. Een eerste indruk van een zaak is voor de man ook belangrijk. Voor zowel mannen onder de 40 jaar (64%) als voor mannen met een bovengemiddeld inkomen (59%) en hoger opgeleiden (60%), is een goede eerste indruk reden om een modezaak binnen te stappen. Mannen zien ook graag dat de etalage iedere twee à drie weken verandert en zij willen ook graag dat de hele zaak goed schoon is. Verder geeft 39% van de ondervraagden aan dat de totale inrichting van een winkel net zo bepalend is als de etalage. Mond-tot-mondreclame speelt ook een belangrijke rol bij mannen. Circa 48% van de mannen bezoekt een onbekende winkel op advies van vrienden, familie en/of bekenden. Vooral hoger opgeleide mannen (54%) en mannen tot 30 jaar luisteren naar tips uit de directe omgeving. Om de mond-tot-mondreclame te bevorderen, is het van belang de vaste klant te verwennen. De detaillist kan de vaste klant bijvoorbeeld een drankje aanbieden en betrekken bij kortingsacties.