Aldi vernieuwt formule

Door: Distrifood Nieuwsblad nr. 40

De discounter Aldi gaat de formule vernieuwen waarbij tal van innovaties getest zullen worden. Tot de formulevernieuwing behoort het vergroten van het vloeroppervlak bij de filialen en het introduceren van winkelmandjes en emballageautomaten. Met de vernieuwing hoopt Aldi de negatieve omzet- en marktaandeelontwikkeling om te zetten in een positieve groei. Volgens verkoopleider Alex Vos van Aldi Best heeft Aldi een slechte periode achter de rug, hoewel dit niet voor alle regio`s geldt. Er zijn regio`s waar Aldi zich wel gunstig ontwikkelt. Door een meer klantvriendelijkere formule neer te zetten hoopt de discounter meer klanten te trekken. In Baarlo en Nederweert heeft Aldi al pilotwinkels voor de nieuwe formule. Hier worden sinds enkele maanden winkelmandjes, Makro-achtige winkelkarren met een platte laadklep, een kleurrijke winkelsigning, emballageautomaten en een nieuwe winkelrouting gebruikt. Verder is er een vernieuwde indeling van de assortimentsgroepen. Daardoor liggen onder meer koffie, suiker en koffiemelk bij elkaar. Voor Aldi is de ideale vloeroppervlakte 750 m2. Veel filialen van Aldi zijn echter kleiner dan 600 m2. Om toch een groter vvo te bereiken zal Aldi dit jaar nog zo`n 25 winkels sluiten om op korte afstand een groter filiaal te openen.

Een gedachte over “Aldi vernieuwt formule”

  1. De vernieuwingen zijn toe te juichen. Maar ik vind de reclamefolder vaak misplaatst. Zoals deze week : wordt een dvd aangeboden voor 109,= euro. Vijf over negen stond ik in de winkel en vertelde men mij dat ze al uitverkocht waren. Binnen 5 minuten???? Mijn zoon heeft hetzelfde gedaan in Utrecht. Ook daar kreeg hij te horen dat er maar 1 exemplaar binnen was gekomen en dus verkocht. Nou als dat een aanbieding is.
    fmnijland.

Reacties zijn gesloten.