Super de Boer zet sterk in op eigen merk

Door: Levensmiddelenkrant nr. 40

Super de Boer (SdB) introduceert de komende maanden een paar honderd nieuwe artikelen onder eigen merk, waarbij vier lijnen worden onderscheiden: de `normale` lijn, voordeellabel Pakvoordeel, premiumlabel Superieur en een nieuw bio-label. Vooral met kerst zet de supermarktketen sterk in op zijn huismerk. `Met 4.500 private labels zijn we na AH de tweede speler`, zegt formulemanager Wim Junte. De opvallendste update is die van premiumlabel Superieur. Topkok Marco Poldervaart test en verbetert vleesproducten en heeft daarnaast vier nieuwe culinaire sauzen zonder conserveringsmiddelen ontwikkeld. Voor de kerst is de kok te zien in een spotje en op de winkelvloer. SdB had in het assortiment al 40 bioproducten onder eigen label, maar heeft deze voor de duidelijkheid nu ondergebracht in een eigen biologisch label voor vers. Het uit 100 artikelen bestaande voordeellabel Pakvoordeel wordt uitgebouwd en binnen de standaardlijn worden de kinderlijn en het `Ik Kies Bewust`-logo uitgerold en wordt de uitstraling verbeterd.