Internet is populair aankooppunt voor decembercadeaus

Door: admanager.nl 13-11-2008

Het internet is een populair aankooppunt voor decembercadeaus. Dat blijkt uit een onderzoek van Kieskeurig.nl en Totaal TV. 70% van de mannelijke en 56% van de vrouwelijke consumenten shopt online voor het perfecte decembercadeau. Voor het onderzoek werden 1.696 respondenten benaderd. De belangrijkste redenen om online te shoppen zijn de onbeperkte winkeltijden (22%) en een ruimere keuze (14%) in het aanbod. Zo`n 33% vindt in het internet bovendien een inspiratiebron voor de decembercadeautjes. Vooral de cadeaus voor Sinterklaas worden online aangeschaft, maar ook websites als cadeaubon.nl zijn erg populair. 39% zegt hiervoor tussen de 10 en 50 euro te besteden. Voor de kerstcadeaus wordt veel minder geld uitgetrokken. Meer dan 50% van de Sinterklaas vierende online kopers geeft minder dan 10 euro online uit voor Kerstmis. Zo`n 50% van de respondenten zegt evenveel cadeautjes online aan te schaffen als vorig jaar. 32% zegt echter vaker online cadeautjes aan te schaffen in vergelijking met de feestdagen van vorig jaar. Van de online cadeaukopers is 43% van plan een review over het product te plaatsen. 12% wil eerst een duidelijke negatieve of juist positieve ervaring met het product hebben voordat zij een review plaatsen.