Nieuwe formule moet Kwantum verder laten groeien

Door: Marketing Tribune 18-11-2008

De nieuwe formule die woninginrichtingformule Kwantum hanteert moet het bedrijf verder laten groeien. De formule is van een nieuwe look and feel voorzien waarbij de oude naam en het logo behouden zijn gebleven. Volgens algemeen directeur Rob Berns werd niet aan de naam Kwantum getwijfeld omdat deze een naamsbekendheid van 96% heeft. Wel werd de winkel van binnen en van buiten aangepakt. De nieuwe formule van Kwantum gebruikt nu een zwarte gevel met een oranje entree en witte belettering. Binnen zijn hoge antracietgrijze stellingen geplaatst terwijl er ook voor een nieuwe routing gekozen is. Ook zijn de diensten van Kwantum nu verregaand geautomatiseerd zoals bij het maken van gordijnen. Het assortiment is hetzelfde gebleven. Kwantum heeft de nieuwe formule uitgetest in een pilotwinkel in België. Er werd bewust gekozen voor België, omdat Kwantum daar nog niet zo groot is. De pilotwinkel leverde direct succes op met een omzetplus van twintig procent in de eerste week. Voor Kwantum is dat reden de nieuwe formule verder te verspreiden in Nederland en België. In Wormerveer werd onlangs een nieuwe winkel geopend en Tilburg en Wolvega volgen dit jaar nog. Wanneer alle winkels zijn omgebouwd en het een succes blijft, denkt Kwantum er over in de komende vijf jaar nog eens vijftig winkels te openen.