Nederlander waardeert folder Kruidvat best

De Nederlandse consument geeft de folder van drogisterijformule Kruidvat de hoogste waardering. Dat blijkt uit een ranglijst van Q&A in opdracht van folderverspreider Netwerk VSP. Blokker en Hema completeren de topdrie. Gamma en Xenos zijn verdwenen uit de toptien. In het onderzoek wordt wekelijks via online onderzoek een folder van de week gekozen. Hieruit wordt vervolgens een ranglijst over het gehele kalenderjaar vastgesteld. Kruidvat is voor het derde jaar op rij de nummer één, maar de afstand tot nummer twee Blokker is geslonken. In de categorie warenhuizen laat Hema concurrent V&D nipt achter zich. De Bijenkorf komt niet voor in de toptien.

Albert Heijn heeft de best gewaardeerde supermarktfolder van Nederland, op korte afstand gevolgd door discounter Lidl. De derde supermarktformule in de toptien is mede-discounter Aldi. Aldi is bovendien nieuw in de toptien, evenals tuincentrumketen Intratuin. De reden waarom folders worden gewaardeerd is onder invloed van de economische tegenwind veranderd. Voorheen was de hoogste waardering voor folders met de leukste producten en de beste vormgeving. Inmiddels is de factor `producten die ik zoek tegen de beste prijs` de voornaamste reden een folder op te pakken en te waarderen.

De Top 10 Folder van de Week 2008 ziet er als volgt uit:
1. Kruidvat
2. Blokker
3. Hema
4. Albert Heijn
5. V&D
6. Praxis
7. Lidl
8. Aldi
9. Leen Bakker
10. Intratuin