Modecadeaubon valt in smaak bij Nederlandse consument

Een modecadeaubon valt in de smaak bij de Nederlandse consument. Dat blijkt uit een onderzoek van bureau Gfk gehouden in opdracht van modevakblad Textilia. Voor het onderzoek werden 2.000 mannen en vrouwen benaderd. 74% van de respondenten gaf aan graag een modecadeaubon te ontvangen.

Vooral tieners (81%), vrouwen (79%), mensen met een beneden modaal inkomen (78%) en middelbaar opgeleiden (77%) vinden de modecadeaubon leuk om te krijgen. Van de mensen die de cadeaubon graag willen ontvangen, geeft 61% aan dat het dan wel een algemene bon moet zijn die net als de cd-bon bij verschillende winkels ingeleverd kan worden. Vooral vijftigers, zeventigplussers en mensen uit het oosten van het land geven de voorkeur aan een algemene modecadeaubon. 53% ontvangt graag een bon van een warenhuis. Ook bonnen van modeketens zijn in trek.

Daarnaast zijn ook restaurant cadeaubonnen erg in trek. Voor meer informatie over deze cadeaubonnen, bekijk de high tea cadeaubon website.