De man houdt van winkelen

In tegenstelling tot de algemeen gangbare gedachte in Nederland doet de Nederlandse man best graag boodschappen. Uit onderzoek van Discovery Channel onder 1800 mannen blijkt dat slechts vijf procent van de mannen een hekel heeft aan boodschappen doen. Eén op de drie heeft er zelfs plezier in. Dat meldt Elsevier Retail.

Bijna driekwart van de samenwonende mannen in ons land doet samen met de partner boodschappen en zegt bovendien dit gezellig te vinden. Het boodschappenlijstje wordt eveneens gezamenlijk opgesteld.

De man geeft echter aan dat het gezamenlijke supermarktbezoek maximaal een half uur mag duren. De belangrijkste reden voor mannen om toch alleen boodschappen te doen is dan ook tijdsbesparing. Bij circa twintig procent van de stellen is de man degene die de meeste boodschappen doet. De Nederlandse man doet het liefst verschillende malen per week in de avonduren boodschappen. In het weekend houdt hij dan tijd over voor andere dingen. De helft van de mannen zegt regelmatig te vallen voor aanbiedingen, vooral samenwonende mannen.