Aldi is onmisbaar voor consument

De Nederlandse consument kan Aldi niet missen. De discountformule staat in de toptien van de Eurib Top 100 van onmisbare merken. Dat meldt Distrifood.

Aldi bezet op die ranglijst de tiende positie. Concurrent Lidl ging van plaats 19 naar plaats 13. De ranglijst wordt samengesteld door het kennisinstituut voor merken Eurib/European Institute for Brand Management op basis van onderzoek onder 1.036 consumenten. Hen werd gevraagd welke merken ze niet kunnen missen. Het is voor het eerst dat Aldi in de toptien staat; vorig jaar stond de formule op de achttiende plaats. Vooral mannen vinden Aldi onmisbaar. Volgens de onderzoekers is het goed mogelijk dat Aldi vanwege de economische crisis fors is gestegen op de ranglijst. Alle merken met een prijspropositie hebben namelijk een hogere `onmisbaarheidsscore` gekregen.

Ook marktleider in supermarktland Albert Heijn steeg, van plaats 5 naar plaats 4. Warenhuisformule Hema staat onveranderd op de eerste plaats, gevolgd door Kruidvat en Blokker. Veel voedselmerken daalden dit jaar op de ranglijst. Merken als Magnum, Cup-a-Soup, Duyvis, Hertog, Mona en Mora zijn minder onmisbaar dan vorig jaar.