Consument heeft het in 2010 gehad met groen

De consument is in 2010 klaar met groen, waardoor duurzaam en biologisch aan kracht verliezen. Kwaliteit wint juist meer terrein. `De supermarkt zal zich steeds meer gaan meten met de speciaalzaak.` Dit staat in het Trendrapport 2010 van trendwatcher Adjiedj Bakas,waarvoor reclame- en communicatiebureau HBMEO de ontwikkelingen in food voor het komende jaar heeft vastgesteld.

Volgens trendwatcher Vincent van Dijk van HBMEO blijft duurzaamheid belangrijk voor supermarkten, maar komt het begrip `groen` de klant het komende jaar echter de neus uit. Consumenten willen vooral duidelijkheid in 2010, over waar het product vandaan komt en wat er precies in zit. Hier willen ze best meer voor betalen. Klanten lopen dan ook niet meer warm voor wannabe`s, maar willen pure en originele producten. Van Dijk stelt dat de retail hier al op inspeelt. `Door labels als Puur & Eerlijk (lees hier meer over dat huismerk van Albert Heijn) en Biologisch op de producten te plakken, laten de formules al zien authentieke producten te willen bieden.`