Online meubels kopen groeit sterk

De aankoop van meubelen via internet maakt een sterke groei door. Dit komt naar voren uit een onderzoek van vergelijkingssite Beslist.nl op basis van het zoekgedrag van ruim 800.000 Nederlanders tussen augustus 2009 en januari 2010. In deze periode is maandelijks bijgehouden welke producten populair waren.

Het aantal online winkelbezoeken voor meubelen steeg met liefst 149%. Per maand bedroeg de groei ten opzichte van de vorige maand 15% (september), 19% (oktober), 15% (november), 10% (december) en 44% (januari). De tien populairste meubelen zijn: tv-meubel, ledikant, slaapbank, salontafel, hoekbank, hoogslaper, computermeubel, boxspring, kledingkast en eetkamerstoel. Opmerkelijk is dat op de dagen na kerst, waarop traditioneel de meubelboulevard populair is, het online bezoekersaantal met 77% steeg. `Klaarblijkelijk oriënteren mensen zich eerst op het internet om daarna op de meubelboulevard hun slag te slaan, of wil men juist na terugkomst van de meubelboulevard prijzen en artikelen vergelijken`, zegt Bart van Engeland, managing partner van Beslist.nl. `Er is een zeer duidelijke wisselwerking tussen online en offline winkels waar te nemen.`