Drogisterij artikelen scoren hoog bij supermarkten

Drogisterij artikelen hebben in 2009 hoog gescoord bij de supermarkten. Dat blijkt uit cijfers van Nielsen Media. De omzet groeide met 5,5%, waarvan gecorrigeerd met de 53e week van 2009 ruim 3,5% overblijft. Volgens Frans van Bommel, senior cliënt service executive bij Nielsen, scoort drogisterij artikelen daarmee beter dan de totale supermarktomzet.

In vergelijking met drogisterijen doen de supermarkten het beter in drogisterij artikelen. De drogisterijen behaalden een groei van 3,2%. Volgens Anneke Engelen, consultant personal care bij onderzoeksbureau GfK, is er wel sprake van een omzetverschuiving van supermarkten naar drogisterijen. Die omzetverschuiving heeft vooral betrekking op personal wash (lichaamsverzorging), haarverzorging, deodorant, periodeverzorging en luiers. Waar de supermarkten in 2008 nog een omzetaandeel van 41,3% in drogisterij artikelen hadden, is dit in 2009 gedaald naar 40,4%.