Wehkamp gaat concurreren met winkelstraat

Middels een innovatieve toepassing van location based marketing bindt Wehkamp in de winkelstraat de strijd aan met diverse winkelketens en -formules. Mobiele bestellers in fysieke vestigingen van concurrenten hebben de afgelopen dagen tijdelijk minstens tien procent korting gekregen. Wehkamp gebruikte daarvoor W.APP; een applicatie voor smartphones.

Met deze applicatie krijgt de gebruiker extra korting op basis van zijn GPS-locatie. Hiertoe heeft Wehkamp meer dan vijfduizend kortinglocaties aangewezen in winkels- en winkelstraten verspreid over Nederland. RetailNews meldt dat het ondere andere gaat om winkels van Mediamarkt, IKEA, Hema, Bart Smit en Dixons. De consument kan dus vanaf de winkelvloer van de Mediamarkt kijken of het product bij Wehkamp met korting wordt verkocht. De shopper kan via de knop `Krijg ik op deze locatie extra korting?` bekijken of ze op de mobiele site van Wehkamp voordeliger uit zijn. Wanneer dit het geval is kan de gebruiker de korting inschakelen, waarna deze wordt verrekend op een mobiele bestelling. Vooralsnog betrof het een proefperiode gedurende de korting4daagse van Wehkamp, die duurde van donderdag 22 t/m zondag 25 april.