Schoenenwinkels lopen 173 miljoen euro omzet mis

Schoenenwinkels lopen jaarlijks 173 miljoen euro omzet mis doordat bepaalde modellen niet in voorraad zijn, en doordat de medewerkers niet attent genoeg zijn om de modellen voor klanten na te bestellen. Elke detaillist weet hoe belangrijk het is om te beschikken over servicegericht personeel, een overzichtelijke winkel, een compleet assortiment, de juiste voorraden, productkennis en klantvriendelijkheid. Als een of meer van deze zaken ontbreken wordt niet de optimale omzet gerealiseerd.

Q&A heeft in samenwerking met MOTUS Retaillisten de `lost sales` in de schoenenbranche onderzocht. Q&A wijst het personeel van schoenenzaken aan als de boosdoener. Als zij contact leggen met de klant ontdekken ze dat het door hem gewenste model niet op voorraad is. Als het gesprek op een goede manier verloopt, wordt daardoor een positieve winkelervaring gecreëerd. De klant zal terugkeren en levert mond-tot-mondreclame aan vrienden en familie.