Briljant-formule Plus slaat aan

De door Plus in mei gelanceerde Briljant-formule slaat zeer goed aan. Althans, dat zeggen Eric Leebeek en Sjaak de Korte, respectievelijk commercieel directeur en directeur business development van Plus Retail.

Volgens beiden zijn de omzetstijgingen goed, waarderen de klanten de winkels een stuk beter en hebben de ondernemers `een ongelooflijk goed gevoel` bij Briljant. Sinds mei is de Briljant-formule in zes Plus-winkels door geheel Nederland gelanceerd. Volgens De Korte komt, hoewel een en ander per winkel verschilt, de omzettoename voor rekening van nieuwe klanten en is de doelstelling van een groter aandeel vers gehaald. Leebeek stelt dat bij elke winkel uitgebreid onderzoek gedaan wordt. Zo is aan klanten voor de ombouw gevraagd de merkwaarden van de formule, lokaal, kwaliteit, verantwoord en aandacht, een cijfer te geven. Voor de ombouw was dat een 7,8, vier weken nar de opening lag die waardering al op 8.