Super de Boer wil leegloop voor ombouw voorkomen

Super de Boer (SdB) heeft een campagne gelanceerd om leegloop voor de ombouw van de supermarkten te voorkomen. Twee weken voordat een supermarkt de deuren sluit wordt de winkel voorzien van materialen die nodig zijn voor de verbouwing. Niels Onkenhout, topman van SdB, verklaart dat pas op de sluitingsdag de winkel mag leeglopen. Hij stelt dat de verbouwing een feest moet zijn en geen begrafenis.

Super de Boer zal niet verslappen tot de laatste winkel gesloten is. Tot die tijd is winstmaximalisatie als vanouds het streven. In de eerste negen maanden van 2010 heeft SdB een autonome index behaald van 99. De omzet komt in 2011 naar verwachting uit op circa 800 miljoen euro. In 2010 is de omzet waarschijnlijk 1,7 miljard euro. In het tweede kwartaal van 2010 houdt Super de Boer op te bestaan. In 2011 zullen 140 winkels worden omgebouwd.