Webwinkel heeft baat bij mogelijkheid van achteraf betalen

De omzet van een webwinkel kan aanzienlijk stijgen wanneer de online klant ook de optie achteraf betalen krijgt aangeboden. Dit stelt Stefan van den Berg, algemeen directeur van AfterPay, een financiële dienstverlener die webwinkels in staat stelt achteraf betalen aan klanten aan te bieden.

Het bedrijf biedt klanten een technologische infrastructuur en heeft een database op basis waarvan het betaalgedrag van de online koper in kaart wordt gebracht. AfterPay biedt een transactionele dienstverlening waarbij het versturen van facturen en het innen ervan centraal staat. AfterPay werkt hierbij samen met AddComm, dat gespecialiseerd is in de productie en distributie van gepersonaliseerde communicatie. Ook neemt AfterPay het debiteurenrisico van achteraf betalingen volledig op zich. AfterPays databank bestaat uit vele verschillende profielen van betalers. AfterPay legt NAW-gegevens vast, kijkt naar demografische kenmerken zoals de samenstelling van een buurt of postcodegebied en houdt het historische betaalgedrag van consumenten bij.