Trendhopper gaat winkel anders inrichten

Woonwinkel Trendhopper is afgestapt van zijn vertrouwde formulebeeld. In de nieuwe vestiging in Cruquius worden bezoekers niet langer ontvangen op het rode looppad, is de verplichte winkelroute losgelaten en zijn er geen woonkamerstudio`s meer opgesteld.

Op deze manier wil Trendhopper een betere aansluiting met de consument vinden. `De consument ervaart openheid, transparantie en creativiteit welke leidt tot inspiratie en de drang met het interieur aan de slag te gaan.` De nieuwe winkelopstelling wordt gekenmerkt door regelmatig wisselende opstellingen en meer verwijzingen op de winkelvloer naar `relevante thema`s` die de consument moeten prikkelen.

Dat de verplichte winkelroute verdwenen is, betekent niet dat bezoekers gaan dwalen. Door `de juiste verlichting` krijgen ze wel een suggestie voor een tocht door de winkel. Het masterplan van het nieuwe winkelmodel is in opdracht van Trendhopper International ontwikkeld door Ron Veldhuysen. De nieuwe winkel heeft een vloeroppervlak van 1.850 m2. Trendhopper is een franchiseorganisatie met 31 vestigingen, waarvan 29 in Nederland en 2 in België.