Ikea levert de beste klantprestaties

IKEA levert de beste klantprestaties, zo blijkt uit de Dutch Customer Performance Index (DCPI). Deze monitor brengt jaarlijks de klantprestaties van de 100 grootste dienstverleners van Nederland in kaart op wetenschappelijke basis. Blijkens de monitor zijn de klantprestaties van de grootste dienstverleners van Nederland licht gestegen. De DCPI steeg met 4,2% van 49,2 naar 51,3. Dat is niet veel, maar binnen subsectoren zijn sterke ontwikkelingen zichtbaar.

De beste prestaties worden in de ogen van de klant geleverd bij de subsector vakantieparken (61,4) terwijl de laagste klantprestaties in de subsector openbaar vervoer worden ervaren (37,6). De klantprestaties zijn hier met 26% sterk gedaald ten opzichte van vorig jaar. Het heeft er alle schijn van dat de problemen met sneeuw in de winter van 2010 hier effect op hebben gehad. Wat voorts opvalt, is dat ondanks alle aandacht voor de klant en klantgerichtheidinitiatieven, de klantprestaties in de bancaire sector zijn gedaald.