Hunkemöller wordt high street brand

Hunkemöller wordt een `high street brand` aldus ceo Phillip Mountford. Mountford, die eerder zijn sporen verdiende bij Versace en Moss Bross, staat aan het hoofd van een lingerieketen in beweging: frequente wissels aan de top en een nieuwe groeistrategie.

Mountford is vol lof over zijn voorganger Martin Ziegler. Deze zette het huidige groeitraject in door nieuwe markten te betreden als Spanje, Egypte en Curaçao. Ook lanceerde Ziegler de webwinkel van Hunkemöller in Nederland en legde hij de basis voor multichannel retailing. Onder leiding van Mountford is Hunkemöller druk bezig met het finetunen van de multichannelstrategie. Zo kunnen klanten vanaf juli producten online kopen en in de winkel ophalen of terugbrengen. Ook wordt gedacht aan activiteiten op het gebied van m-commerce, zodat ook via de smartphone producten verkocht kunnen worden. Voor Nederland ziet Mountford de komende tweeënhalf jaar nog ruimte voor zo`n 20 Hunkemöllerwinkels.