Macintosh wil meer shop-in-shops openen

Het Nederlandse retailconcern Macintosh, bekend van onder meer kledingketen Scapino, sluit niet dat meer formules met shop-in-shops gaan werken. Onlangs ging Scapino de samenwerking aan met sportketen Aktiesport.

“De shop-in-shops van Aktiesport in Scapinowinkels is een eerste stap naar meer samenwerkingen”, vertelt Eric Coorens, coo van Macintosh. “Het zou me absoluut niet verbazen als er meer shop-in-shops komen, ook in onze andere formules.”

Macintosh kiest voor de shop-in-shop-strategie om locaties aantrekkelijker te maken. “Door het aanbod te verbreden en de bestaande vierkante meters efficiënter in te richten, geven we de klant extra redenen om naar de winkel te komen”, zegt Coorens. “Ook onze cross channel-aanpak, waarbij klanten internetbestellingen in de winkel op kunnen halen, draagt daaraan bij.” Op dit moment wordt dertig procent van de online bestellingen afgehaald in de winkel, meldt Macintosh in een persbericht.