Klanten meest tevreden over service online retailers

Van alle sectoren in Groot-Brittannië presteert retail qua service het beste. Vooral online retailers bieden de klant goede service. Dat blijkt uit de UK Customer Service Index (UKCSI) door het Institute of Customber Service (ICS).

Vooral online retailers doen het goed in het Verenigd Koninkrijk. Online moderetailer ASOS staat bovenaan de lijst van UKCSI met een klanttevredenheidsscore van 92 punten. Ook Amazon en First Direct worden gewaardeerd door hun klanten met 91 en 89 punten. De gemiddelde score van Britse bedrijven kwam uit op 78 punten op een schaal van 0 tot 100.

Volgens ICS-ceo Jo Causon is het een goed teken dat steeds meer organisaties klantenservice voorrang geven en erin investeren. Gezien het huidige economische klimaat kunnen bedrijven echter niet achterover leunen, zegt hij. “Consumenten zijn momenteel voorzichtiger in hun uitgaven, waardoor service de belangrijkste differentiator geworden is”, meent Causon. “De dienstverlening kan van grote invloed zijn op klantretentie en de loyaliteit.”