Zeeman gaat besparen op folders dankzij internet

Zeeman gaat minder folders drukken. De website blijkt voldoende in de informatiebehoefte te voorzien. Dat zegt algemeen directeur Bart Karis in het honderdste nummer van het vakblad RetailTrends.

Daarom gaat de folderfrequentie van de textielzaak omlaag. Op de lange termijn is de papieren uitgave wellicht helemaal niet meer nodig. ‘Waarom zouden we oerwouden blijven kappen, als het ook digitaal kan?’

Karis erkent dat het bedrijf e-commerce lang van zich heeft afgehouden, maar dat nu ten minste een beperkt deel van het volledige assortiment online te koop is. ‘We merken dat het ook een goede manier is om nieuwe klanten te trekken. Klanten die een ‘echte’ winkel wellicht niet snel zouden bezoeken, maar toch nieuwsgierig zijn naar onze producten.’

De webshopactiveiten zijn uitbesteed en men houdt het ook in de nabije toekomst op een beperkt aantal artikelen. Karis: ‘Gelukkig hebben we als familiebedrijf de tijd voor een slow-start op e-commercegbied. We kunnen het langzaam laden, er lering uit trekken en daarop weer anticiperen.’