Kijkshop opent eerste crosschannel store

Kijkshop opent vandaag zijn eerste crosschannel store in Tilburg. Het betreft een compleet nieuw winkelconcept waarin on- en offline winkelen samenkomen. De winkel is gevestigd op een A-locatie in het centrum. De Kijkshop vitrines hebben deels plaatsgemaakt voor grote touchscreens. Als de proef slaagt, wordt deze in heel Nederland uitgerold.

Gemak staat centraal in dit nieuwe winkelconcept. De koopbon is vervangen door een koopkaart die de klant bij elke touchscreen kan scannen om een artikel toe te voegen. Die wordt bij de kassa uitgelezen. Een deel van het assortiment is direct mee te nemen, de rest wordt gratis thuisbezorgd of kan een dag later worden afgehaald. Het assortiment is opgedeeld in vier zogenaamde belevingswerelden; media & bellen, mooi & verzorgd, koken & wonen en vrij & actief.

“Wij spelen hiermee in op het veranderende retaillandschap en consumentengedrag”, zegt coo Frank Pruijn over het nieuwe concept. “Wij zijn nu in staat een oneindig assortiment aan te bieden op minder dan honderd vierkante meter. Dat geeft ons de mogelijkheid met onze formule aanwezig te zijn op A-locaties.”

Kijkshop heeft zijn assortiment opgedeeld in heeft 105 winkels in Nederland.