Aldi sleutelt aan uitstraling

Discounter Aldi werkt aan een frisser imago. De supermarktketen steekt zijn personeel hiertoe in nieuwe bedrijfskleding, moderniseert zijn winkels en komt met een toegankelijker website. Ook krijgt productverpakking een belangrijkere rol, laat het Duitse concern weten aan RetailNews.

Wijziging van de winkelinrichting wordt de komende jaren het speerpunt van de supermarktketen. Nieuwe filialen krijgen een beter lichtconcept, het kleurgebruik wordt frisser en de supermarkten krijgen bredere gangpaden. De eerste Aldi met een nieuwe uitstraling staat in Limburgse Brunssum. “We merken dat dit in hoge mate wordt gewaardeerd door onze klanten”, stelt de foodretailer. De nieuwe inrichting geldt echter alleen voor nieuwe winkels.

De komende jaren rolt Aldi dit nieuwe concept uit bij alle nieuw te openen filialen. De discounter wil nog flink groeien in ons land en blijft nieuwe vestigingen openen, aldus een woordvoerder van de supermarktketen tegen RetailNews. De keten richt zich op locaties die goed bereikbaar zijn en een ruime parkeergelegenheid hebben. “We horen van klanten dat zij dat prettig vinden”, aldus de woordvoerder.

Aldi maakt tevens de website toegankelijker. Ze voert in Nederland zo’n negenhonderd producten en een deel van dit assortiment is al te zien op de website. “We hebben nu niet de intentie om er een webshop van te maken. Wel willen we zoveel mogelijk van het dagelijkse assortiment tonen, waaronder ook de biologische producten van Mama Natuur”, zegt de woordvoerder. Het biologische assortiment wordt ook uitgebreid.