Coolblue groeit sterk en investeert in fysieke winkels

De omzet van Coolblue steeg in het eerste halfjaar van 2013 met 42% in vergelijking met het eerste halfjaar van 2012. Dat meldt het bedrijf in een persbericht. de omzet over recordjaar 2012 bedroeg 168 miljoen euro. Het aantal fysieke winkels neemt verder toe.

Eerder dit jaar opende Coolblue een ruim 13.000m2 groot distributiecentrum in Tilburg. Door het openen van dit nieuwe magazijn is Coolblue in staat om online shops te openen voor grotere producten zoals wasmachines. In de eerste zes maanden opende het bedrijf al 56 online shops en werd het actief in nieuwe productcategorieën zoals witgoed, outdoor en sport. In 2013 zal Coolblue de grens van 300 online shops doorbreken.

Ook investeert het bedrijf dit jaar fors in fysieke winkels. Onlangs werd er een nieuwe vestiging in Lochristi (bij Gent) en Utrecht geopend en kende de vestiging in Eindhoven een rigoureuze verbouwing. Voor de tweede helft van dit jaar staat het openen van een Amsterdamse vestiging en het verhuizen naar een ruimere Rotterdamse locatie op de agenda.

“We merken dat sommige klanten het prettig vinden een product even vast te houden of om face to face advies te krijgen over welke laptop voor hen geschikt is. Bovendien merken we dat de online verkoop in de omgeving van onze fysieke winkels sterk toeneemt,” aldus Pieter Zwart, directeur en oprichter van Coolblue.