Coop zet in op eigen label

Coop introduceert vijftienhonderd producten onder het nieuwe Coop-label. Het Markant-huismerk van Superunie blijft ook in het schap staan. Het omkatten naar het nieuwe huismerk is een deel van de huismerkstrategie waarmee de supermarktketen deze maand begint. Coop komt tevens met een premiumlijn: Coop Authentiek.

De formule is momenteel begonnen om de artikelen met neutrale leveranciersmerken onder de Coop-naam in de schappen te brengen. “Een aantal fancy labels, zoals Bon Appetit en Bakkers Weelde, volgen op korte termijn”, voegt commercieel directeur Gerard Koning toe.

Coop telt meer dan tienduizend artikelen. Later deze maand zal de supermarktketen zowel de Coop-producten als de Markant-artikelen uitlichten. “Dat gebeurt onder de vlag van de zogenaamde 
H-merkencampagne. Het is dus niet zo dat we de Coop-merken hoger positioneren dan Markant. We zorgen er zo wel voor dat onze klanten precies weten waar alle huismerken voor staan, dat Coop daarvan de afzender is”, aldus Koning.

Momenteel ligt het omzetaandeel van de huismerken op 20,6 procent. Dit aandeel wil de formule vergroten, onder andere door de invoering van het Coop-merk.