Jumbo werkt aan webwinkel

Jumbo heeft een speciaal team samengesteld om zijn online ambities te ontvouwen. Dit team is gevestigd in een kantoor van Jumbo in Den Bosch, laat een woordvoerder weten aan RetailNews.

Volgens bronnen in de markt bouwt het supermarktconcern daar een voormalig distributiecentrum van Super de Boer om, dat als magazijn voor online bestellingen moet dienen. De woordvoerder kan dit bericht niet bevestigen en geeft alleen aan dat er ‘voor het einde van dit jaar niets zal gebeuren’.

Het is voor klanten al mogelijk om onder meer het gebaksassortiment te bestellen en op te halen in het dichtstbijzijnde Jumbo-filiaal. Het bericht van Distrifood dat Jumbo snel afhaalpunten in zijn winkels wil openen voor alle boodschappen, kan de woordvoerder eveneens niet bevestigen. Het familiebedrijf doet namelijk geen mededelingen over de invulling van de e-commercestrategie, vertelt de woordvoerder.

Met de opening van een webwinkel volgt Jumbo onder meer het voorbeeld van concurrent Albert Heijn. De Zaanse supermarktketen richtte in 2001 de online bezorgservice Albert.nl op. Op 1 november 2012 opende de Zaanse supermarktketen zijn eerste pick-up point in Heemstede. Inmiddels beschikt AH over twaalf afhaalpunten, waarvan enkele zelfstandige afhaalpunten, pick-up points op een parkeerplaats van Albert Heijn-winkels en in vestigingen zelf.

Verder beschikken onder meer branchegenoten Coop en Spar over webwinkels in Nederland. Daarnaast opent ook Hoogvliet dit jaar nog afhaalpunten in zijn supermarkten.