Online retailer Zalando is het meest online actief en reageert op maar liefst 99,5 procent van alle tweets. NS blijkt het digitaal beter te doen dan op de rails en komt als snelste uit de test.
NS blijkt het snelst op haar klanten te reageren. Het webcareteam van de Nederlandse Spoorwegen heeft gemiddeld 17 minuten nodig voor een reactie. In de retail komt wehkamp.nl met een reactietijd van 52 minuten het beste uit de bus.
Het aantal reacties van organisaties nam toe met 66 procent, vergeleken met afgelopen jaar , terwijl ook consumenten 56 procent meer tweets naar organisaties stuurden. “Klantenservice verschuift steeds meer naar Twitter”, concludeert Coosto.
Top 10 meest sociale retailers:
Retailer | Aantal reacties in procenten | |
1. | Zalando | 99,5 |
2. | Kruidvat | 78,3 |
3 | Vodafone | 72,8 |
4 | Etos | 64,7 |
5 | KPN | 63,5 |
6 | BCC | 58,9 |
7 | T-Mobile | 57,7 |
8 | V&D | 56,0 |
9 | Wehkamp.nl | 48,5 |
10 | H&M | 39,3 |
Download het gehele rapport hier