Wehkamp gaat voor nieuwe uitstraling

Wehkamp.nl is in een volledig nieuw jasje gestoken en heeft er ook nog een eigen online magazine bijgekregen. De online retailer gaat duidelijk voor de vernieuwing, want ook het assortiment is uitgebreid, onder meer met een eigen modemerk genaamd Whkmp’s Own.

De nieuwe look van Wehkamp.nl heeft meer aandacht voor video, zowel op de homepage als bij de producten. Zo kunnen consumenten meer info krijgen over de lengte en de pasvorm van een kledingstuk.

Het nieuwe magazine moet klanten dan weer inspiratie geven en moet klanten helpen om hun gading te vinden tussen de vele kledingstukken op de website. “Nederlandse vrouwen vinden mode leuk, maar niet super belangrijk. Er zijn maar weinig vrouwen die echt weten wat bij hen past. Veel vrouwen zijn onzeker en zoekende. Redactionele content kan hen helpen,” zegt Puck Landewe, eindredacteur van het magazine aan fashionunited. Het is voor merken niet mogelijk om een plekje te kopen in het magazine.

“Ik ben naast vrouwen gaan zitten om te kijken hoe ze shoppen. Een groot aantal vrouwen bleek te selecteren op de laagste prijs. Zo zien ze bepaalde merken nooit. Daarom hebben we in het magazine een mix van merken als Filippa K en Mango”, zegt Landewe in verband met de inhoud van het magazine.