Eén dag per jaar de helft minder interesse in folderaanbiedingen

Gedurende het kalenderjaar is de consument 364 dagen bezig met reclamefolders, nét geen volledig jaar. De reden is dat alleen op eerste kerstdag gemiddeld 50% minder leesactiviteit wordt gemeten op het grootste online folderplatform van Nederland.
“Sinds 2011 houden we de activiteiten op de website van Reclamefolder.nl bij en in dat jaar hebben wij onze app gelanceerd. Twee jaar geleden was de afname van aantal gelezen folders op eerste kerstdag nog groter dan vorig jaar 2012. Dit jaar verwachten wij wederom een kleinere afname van de leesactiviteit”, zegt Robin Streng van Reclamefolder.nl.

Dat het aantal gelezen folders minder daalt op eerste kerstdag komt vooral door de groei in gebruikers van het platform. Onlangs registreerden zij de miljoenste Reclamefolder app download, waarbij het aantal vorig jaar rond de kerstperiode op ruim 500.000 stond.

“Gek genoeg laat de tweede kerstdag dezelfde resultaten zien als een reguliere doordeweekse dag. “Een exacte verklaring hiervoor hebben wij niet, maar komt misschien doordat deze dag veel winkels open zijn. Nu zelfs enkele supermarkten zich op eerste kerstdag openstellen, zullen ook deze folders wellicht meer in trek zijn. “