Retail Event Nederland 2014: innovatie & demonstratie

Op 26 & 27 maart 2014 is Expo Houten voor de tweede keer het centrum voor retailers in Nederland. Retail Event Nederland bedient retailers – in food en non-foodbranches – met een representatief en vernieuwend aanbod van producten, diensten en kennis. Dit evenement biedt oplossingen voor zowel grootwinkelbedrijven als voor detaillisten en winkelcentra. Het accent ligt op de laatste ontwikkelingen op het vlak van winkelinrichting, automatisering, betaaloplossingen, logistiek, beveiliging, shopper marketing en omni-channel retailing.  Belangrijk element bij de komende editie is dat naast productpresentatie ook ruimschoots aandacht wordt besteed aan demonstraties; het nieuwe retailen in de praktijk.

Beste Retail Innovatie 2014
Tijdens de eerste beursdag op 26 maart 2014, wordt de Retailer of the Year, de juryprijs Beste Retail Innovatie, uitgereikt aan het meest innovatieve idee binnen de Nederlandse retailsector. De bedrijven ITAB Shop Concept, Media Markt en Sweebr zijn beloond met een nominatie en verzorgen een pitch waarna het publiek een winnaar zal kiezen.

De ontwikkelingen in het retaillandschap gaan snel. De Nederlandse retailsector bevindt zich in een fase waarbij winkeliers de formule kritisch bekijken, om deze door te ontwikkelen om voorbereid te zijn op retailen in de toekomst. Het seminarprogramma speelt in op de laatste ontwikkelingen en trends voor de fysieke retailer. Denk hierbij aan winkeldesign, betalingsmethoden, gamification in retail, omnichannel, gastvrijheid, MVO in retail, online reputatiemanagement, en ook de rolverdeling tussen de fabrikant en retailer. Kortom, winkeliers kunnen zich twee dagen lang uitgebreid laten informeren over de uitdagingen en kansen binnen het toekomstige winkellandschap van Nederland.

Ook presenteert onderzoek- en adviesbureau Q&A Research & Consultancy tijdens dit evenement het onderzoek over het koopgedrag van de nieuwe generatie shoppers; de “millenials”. De millenials zijn jongeren geboren tussen 1980 en 2000. Deze groep is opgegroeid in het digitale tijdperk en past verschillende manieren van oriëntatie, winkelen, aankopen, beoordelen en delen van ervaringen toe. Maar hoe shopt de jeugd van tegenwoordig eigenlijk? Hoe kijken deze jongeren aan tegen on- en offline winkelen en wat wordt van u als retailer precies verwacht? Kortom: wat is de “Store of the Future”?

Na voorregistratie via de website kunnen vakbezoekers kosteloos een bezoek brengen aan zowel de beurs als het seminarprogramma. Meer informatie over dit vakevenement is te vinden op www.retaileventnederland.nl