Media Markt start belevingswinkel Man Cave

Media Markt brengt de volledige online catalogus naar de winkelvloer. De winkelverkopers krijgen tablets waarmee ze klanten kunnen wijzen op alternatieve producten of modellen. De beleving wordt verder versterkt. Over enkele weken opent Media Markt in Utrecht een eerste Man Cave. Daar worden nieuwe producten geïntroduceerd en gedemonstreerd, maar niet verkocht.

Met deze omnichannel strategie verruimt Media Markt het aanbod. Ze kunnen nooit het complete aanbod op de winkelvloer aanbieden. Dat kan dan wel, zij het gedeeltelijk virtueel. Wat ze niet in huis hebben, laten ze bezorgen.

De vestigingsdirecteuren zijn enthousiast. Klanten die naar de winkel gaan oriënteren zich ook online. Ze hebben straks keuze uit thuis bezorgen of in de winkel halen.
Met deze nieuwe aanpak kan het zijn dat Media Markt op termijn meer ruimte creëert voor beleving. Een eerste stap wordt 18 september gezet in Hoog Catharijne in Utrecht. Tegenover zijn vestiging openen zij de eerste experimentele beleveniswinkel Man Cave. Daar introduceren en demonstreren ze nieuwe producten, maar worden niet verkocht. Het wordt een soort ballenbak voor mannen, compleet met theater.