Lancering nieuw winkelconcept Miss Etam

Miss Etam opent vandaag in de Nieuwe Haagse Passage haar eerste vestiging volgens een nieuw concept. De passage is gevestigd op de plek van het voormalige pand van Marks & Spencer. Ook openen Intertoys en Parfumerie Douglas hun deuren in dit nieuwe winkelgebied dat circa 10.500 vierkante meter beslaat.

De vormgeving van de nieuwe Haagse vestiging is onderdeel van een landelijk verbouwingsplan, waarvoor Etam Groep enkele jaren heeft uitgetrokken. Deze winkelopening is een historisch moment voor Miss Etam, omdat Den Haag de eerste stad was waar de Etam Groep weer een winkel opende na de Tweede Wereldoorlog.

Met het nieuwe concept focust Etam Groep op een betere integratie van online en fysiek. Zo zet de retailketen meer in op de lading van digitale content. In de winkel zijn screens geplaatst waarop klanten modeshows kunnen bekijken. Daarnaast beschikt het winkelpersoneel over tablets om kledingstukken te kunnen bestellen die niet voorradig zijn. Ook de productpresentatie heeft een metamorfose ondergaan. Alle panelen zijn nu verrijdbaar, waardoor het gemakkelijker wordt om producten op verschillende manieren onder de aandacht te brengen. Hierdoor kan de winkelinrichting per maand veranderen en de winkel blijft klanten verrassen.

Etam Groep zit in een transitieprogramma naar een omnichannelorganisatie. Met name het tablet-gebruik speelt een belangrijke rol. De retailketen kan hierdoor het gehele assortiment aanbieden op de winkelvloer en het aantal voorraden in de winkels beperken. Dat heeft uiteindelijk gevolgen voor het aantal vierkante meters dat zij exploiteert. Het huidige winkelbestand blijft gelijk maar ze gaan kritisch kijken naar het aantal vierkante meters per stad. Ze  gaan naar een organisatie waarbij de voorraden op winkelniveau worden afgestemd op wat bij consumenten in bepaalde gebieden in de smaak valt.