Megakortingen voor klanten

In een periode waarin retailers hun geld moeten verdienen, proberen grote winkelketens met megakortingen klanten te lokken. Het is totale paniek en winkels zitten in zwaar weer, aldus retailexperts.

Bol.com komt met kortingen die oplopen tot zestig procent. Bart Smit, Intertoys en Blokker geven nu vijftien procent reductie. Wehkamp verlaagt de prijs van speelgoed met twintig procent. Er wordt door winkels gestunt om cash binnen te krijgen.

Handig voor slimme hulpsinterklazen die nu al goedkoop cadeaus willen inslaan. Winkelketens doen dit zeker niet uit luxe. Terwijl het nu juist tijd is om geld te verdienen, raken ketens volledig in paniek. De omzet staat onder druk, reserves zijn volledig uitgeput en er zijn weinig lichtpuntjes. Ze tuimelen over elkaar heen met alle kortingen waarbij de consument de lachende derde is.

Bol.com wil marktaandeel winnen door fikse kortingen te geven. De vraag neemt toe en hoe dichter bij 5 december, hoe minder de korting waarschijnlijk zal zijn. Klanten zijn zich al weken aan het oriënteren. Er wordt rondgekeken om inspiratie op te doen voor cadeautjes, maar ook naar een goede prijs. Bart Smit, Intertoys en Blokker doen deze novemberkortingen dit elk jaar. Hiermee willen zij de consumenten bereiken die op basis van prijs hun keuze maken waar ze hun sinterklaasinkopen doen.