Interactieve etalage maakt selfie met Sinterklaas

Een leegstaand winkelpand in de Marikenstraat in Nijmegen is voorzien van fluisterende etalagetechniek en een spiegeldisplay met animatie. Het winkelend publiek wordt geattendeerd op de aanwezigheid van deze interactieve etalage, waar men onder meer een selfie met Sinterklaas kan laten nemen.

De selfie wordt na screening geplaatst op de Facebook-pagina van de Marikenstraat. Omdat de etalage is voorzien van een flitser kunnen ook ’s avonds foto’s worden genomen. Degene met de leukste foto wint € 250,- shoptegoed, te besteden in de winkelstraat.

Het publiek kan ook nog prijzen winnen door een quiz te doorlopen via de touchscreens. Na het Sinterklaasfeest maakt de goedheiligman plaats voor de Kerstman. De interactieve etalage is tot het eind van dit jaar te bewonderen.

Deze technieken worden vaker ingezet voor leegstaande panden om aandacht te trekken voor een pand dat te huur staat. Via de touchscreens krijgen voorbijgangers door de fluisterende etalage of narrowcasting extra informatie over de huurprijs van het leegstaande pand.