Prijzenoorlog Jumbo en Albert Heijn

Sinds enkele weken is er opnieuw een hevige prijzenoorlog ontstaan tussen de Nederlandse supermarkten. De supermarkten die vooral de strijd met elkaar aan gaan zijn Albert Heijn en Jumbo. Tot grote vreugde van de consument, want dit leidt soms tot grote prijsverlagingen.

Thijs van der Tuin van Inprijsverhoogd.nl geeft aan dat afgelopen week de prijzen van honderden producten zijn verlaagd. Jumbo pakt het groots aan met paginagrote advertenties waarbij hun prijzen vergeleken worden met Albert Heijn.

Ook lokaal doen ze mee aan deze strijd. In Hilversum had een ondernemen van de Jumbo twee winkelkarretjes geplaatst, een van de Albert Heijn en een van de Jumbo ernaast, met kassabonnen erbij. Dit werd een relletje en AH eiste zijn kar terug.

Jaarlijks geven Nederlanders ongeveer 33 miljard euro uit aan boodschappen. Voor supermarktketens is de laagste prijs hebben duidelijk nog steeds de geliefkoosde strategie om klanten naar hun winkel te lokken.

 

Bron: http://www.retailnews.nl/