‘Retailtainment’ op de winkelvloer van V&D

De klanten van V&D hebben een groeiende behoefte aan beleving. Hier speelt V&D handig op in door in 15 vestigingen events te gaan organiseren. V&D doet dit niet alleen, maar is een samenwerking aangegaan met Sanoma. De events zijn gekoppeld aan de titels van Sanoma, zoals Margriet, Libelle en VIVA.

Sanoma was al langer op zoek naar een manier om deze doelgroep, vrouwen van dertig jaar of ouder, te bereiken. Het mediaconcern ziet talloze mogelijkheden bij V&D zoals bijv. een Margriet Fit Challenge waarbij de lezers van het tijdschrift Margriet worden opgeroepen om in V&D deel te nemen aan een een Yoga-workshop.

Marketingdirecteur Ardiana Hoppenbrouwer geeft aan dat uit feedback van klanten gebleken is dat zij meer fun en inspiratie willen in de winkels. Door de samenwerking wil V&D een structurele invulling geven aan ‘retailtainment’.

Sinds vorige maand is er een online platform live, blijmet.vd.nl  waar de consument haar ideeën kan aandragen voor een nieuw winkelconcept. Deze input wordt geïnventariseerd en gebruikt voor de verdere ontwikkeling van het winkelconcept van V&D.

Het eerste event zal op 29 april van start gaan. Op het event kunnen de consumenten niet alleen over nieuwe producten en ideeën lezen, maar ze kunnen ze ook zien, aanraken en geïnspireerd raken.

Bron: http://www.retailnews.nl/