Uitbreiding versassortiment en introductie “Happy Hour” bij HEMA

HEMA gaat haar versassortiment uitbreiden. Hiermee willen ze de consumenten bedienen die aan het einde van de dag boodschappen doen. De versartikelen worden via een aparte folder wekelijks onder de aandacht gebracht. Naast de uitbreiding van het versassortiment introduceert HEMA een happy hour. Hierbij worden dagverse producten een uur voor sluitingstijd met 25% korting verkocht. Het doel van HEMA is om hiermee de voedselverspilling terug te dringen. Ook hopen ze zo klanten te trekken die voorheen niet in de winkel kwamen. De proef is zeer geslaagd, want aan het einde van de dag stonden er rijen mensen op de versafdeling.

Er zitten 2 kanten aan het Happy Hour van HEMA: een gevaar is dat consumenten hun aankopen gaan uitstellen tot het Happy Hour, omdat de producten dan met 25% korting te koop zijn. Een voordeel is dat de korting er ook voor kan zorgen dat er meer klanten naar de winkel komen.

Merkenstrateeg Paul Moers ziet dat HEMA de laatste tijd een prijssignaal afgeeft. Een voorbeeld hiervan is dat de keten de prijzen van producten verlaagt op verzoek van klanten.

Bron: http://www.retailnews.nl/