Ahold breidt nieuwe formule “Everything Fresh” uit in VS

Ahold is van plan om zijn nieuwe stadssupermarkt concept “Everything Fresh” uit te rollen in de Verenigde staten. Na de eerste opening eind vorig jaar in Philadelphia meldt Philadelphia Business Journal dat Ahold nog eens 8 van deze kleine verswinkels wil gaan openen. De eerste winkel was zo’n driehonderd vierkante meter en diende als een ‘learning lab’. De verwachting is dat de nieuwe supermarkten een omvang krijgen van duizend tot tweeduizend vierkante meter, maar bronnen uit de markt zeggen dat deze ook kleiner kunnen zijn.

Waarschijnlijk wordt de nieuwe formule nog verder uitgebreid in Amerika. Zo zoekt Ahold voor een winkel in Boston naar personeel voor een “nieuwe verswinkel die klein is in omvang, maar groot in vers, biologisch en waarde”. Toen de eerste winkel met het nieuwe concept in Philadelphia geopend werd, werd deze zelfde tekst gebruikt.

Ook Nederland blijft niet achter. In Eindhoven is onlangs een bestaande AH XL-vestiging verbouwd en vergroot. CEO Dick Boer geeft aan dat dit filiaal zich vooral gaat richten op vers en gezond eten, met innovatieve, voor iedereen betaalbare producten. Er wordt door Ahold niet uitgesloten dat sommige concepten ook in de andere supermarkten zullen worden toegepast.

Bron: http://www.retailnews.nl