Groei voor Beter Bed in alle landen

Beter Bed liet afgelopen vrijdag weten dat in het tweede kwartaal van 2015 de omzet en het resultaat in alle landen verbeterd is. De omzet laat een stijging zien van 10,3 procent ten opzichte van 2014, waardoor deze uitkomt op 186,1 miljoen Euro.

Beter Bed_Reclamefolder
Beter Bed_Reclamefolder

In Nederland is de omzet van Beter Bed geplust met 9,1 procent. Dit komt door een aantrekkende vraag en promoties. De vergelijkbare omzet lag in het tweede kwartaal 5,7 procent hoger dan in 2014.

In Duitsland is de omzet met behulp van promoties en een nieuwe reclamecampagne met 9,1 procent gestegen. Ook in België (45,5 procent), Oostenrijk (10,9 procent), Spanje (14 procent) en Zwitserland (22,7 procent) is de omzet gestegen.

De brutomarge is als gevolg van de vele acties zoals gratis levering gedaald van 57,7 naar 56,7 procent. In 2014 werden de kosten van de gratis leveringen als kosten geboekt, maar nu worden deze als brutomarge verantwoord. Beter Bed denkt dat zijn bedrijfsresultaat in het tweede kwartaal 1,3 miljoen hoger uitvalt dan een jaar eerder.