Tweede editie Online Folder Awards van start

Ruim 100 retailers hopen op winst bij de Online Folder Awards 2015banner-OFA

Na de succesvolle eerste editie van vorig jaar start op 1 september de tweede editie van de Online Folder Awards 2015.

Vanaf 1 september kan iedereen die online reclamefolders leest, stemmen op zijn of haar favoriete online folder. Het stemmen kan via de website www.folderawards.nl. Aan de verkiezing voor de Online Folder Awards doen meer dan 100 retailers mee. De winnaars worden medio oktober bekend gemaakt.

Er zijn twee prijzen te verdelen; voor de best gelezen online folder en de best beoordeelde online folder. Action was in 2014 de grote winnaar door met beide awards naar huis te gaan.

Waarom de Online Folder Awards? De online folder is voor veel retailers nog steeds een relatief nieuw medium. De Online Folder Awards geeft inzicht in waarom consumenten online folders lezen. Deze inzichten worden gebruikt om retailers tips te geven om de online folder te verbeteren.

Populariteit online folders

Dat online folders lezen populair is blijkt wel uit de ruim 1,8 miljoen app downloads en de 23 miljoen gelezen folders per maand via het reclamefolder.nl platform.

De online folder wordt voor retailers steeds belangrijker, omdat er een sterke toename is in consumenten dat online folders leest. De online folder is voor 44% van de consumenten een reden om een product te kopen. 43% bezoekt door het lezen van een online folder een winkel in de buurt.

Uit het NOM foldermonitor onderzoek 2015 is gebleken dat inmiddels ruim 2 miljoen mensen gebruik maken van een folderapp. Folder verzamelwebsites worden door 2,8 miljoen mensen bezocht. Wekelijks worden zowel de folder apps als de verzamelwebsites door 1 miljoen mensen gebruikt.

Een van de belangrijkste redenen om online folders te bekijken zijn naast het op de hoogte zijn van speciale aanbiedingen (68%) het vergelijken van de producten (34%).

Dat steeds meer consumenten online folders lezen en retailers ervoor kiezen hierop te reageren door een online folder te publiceren, is een goede ontwikkeling, aldus Robin Streng, directeur Reclamefolder.nl “Ons platform is marktleider, 80% van de online folderlezers gebruikt Reclamefolder.nl, waardoor we een representatief beeld kunnen geven wat de online consument belangrijk vindt aan online folders. De Online Folder Awards zullen we jaarlijks herhalen om de retailmarkt te blijven voorzien in deze gegevens.