Is de JA-JA sticker het einde van de folderverspreiding?

Er is op het moment veel te doen in de media rondom het besluit dat er in Amsterdam alleen nog bij adressen met een JA-JA-sticker gefolderd mag worden. Is dit het begin van het einde van de folderverspreiding? Wij zijn van mening van niet. De consument heeft het alternatief namelijk allang gevonden.

Folders zijn gemiddeld verantwoordelijk voor 29% van de omzet van een winkel. Daarmee zijn ze voor de meeste retailers nog altijd het meest effectieve reclamemiddel. Maar niet alleen voor de retailers is het een waardevol middel, 53% van de consumenten geeft namelijk aan de wekelijkse folder te missen als deze niet meer verschijnt (Nom Folder Monitor 2015). 

Verwacht wordt dat met de invoering van de JA-JA sticker dit zal leiden tot 10 procent minder omzet (Adformatie, 21 april 2016). Tenminste als er geen alternatief zou bestaan. Op dit moment leest 1 op de 3 mensen al folders online via websites en/of apps. 92% van de online folders wordt gelezen via apps op mobiele telefoons en tablets. De consument weet de online folder dus al goed te vinden. Na het lezen van de online folder komt 82% in actie en 63% van de app gebruikers is verantwoordelijk voor de boodschappen.

De online folder biedt verschillende inzichten die je kan gebruiken om je folder te optimaliseren en zo op de juiste manier in te zetten. Zo is het mogelijk om je online folder op 6 postcodegebied nauwkeurig te plaatsen. Door dit online bereik te combineren met je print folder kun je je verspreidingsplan aanpassen en de fysieke folder slimmer inzetten, wat een positief effect heeft op de kosten.

Wil je meer informatie over het verspreiden of regionaal inzetten van je online folder, neem dan contact op met Iris of Wing via telefoonnummer 085 30 30 6 32 of stuur een mail naar sales@reclamefolder.nl